Karlovarské a Ostrovské pylony

Kdo sleduje pylonáře, tak ví, že o víkendu 28.5. a 29.5. byly závody. Tyto závody pořádal jednak klub z Ostrova a také z Karlových Varů.

Kamil Vydra se obou závodů zúčastnil s nadějí, že se konečně jeho trénink a investice do techniky projeví. Jenže co čert nechtěl, v týdnu měl havárii díky přijímačům, které selhaly. Naštěstí to nepostihlo jeho „ostré stroje“ ale cvičné. Přesto urychleně kupoval novou výbavu, a to nejen přijímače ale i vysílač.

Kamil to okomentoval následovně:

Týden před závody jsem 2x spadl na rádio a jednoho avionika pochroumal, což s tím se počítá, že vše nemusí být vždy podle vašich představ, ale když jsem prvně dostal nové rádio (JETI DS-14) tak byl pátek a já ho šel teprve ve 20h zalétávat!

Nevím, kdo vymyslel takové rozložení trimů na DS-14, ale tím že letíte prvně tak nemáte šanci to ve 300km/h vytrimovat ani omylem a tma na krku. A už víte, že to vše začíná jít pomalu do kopru!

Ale vraťme se k závodu:

V sobotu 28.5. to byl Ostrovský pohár na 6.kol a v neděli 29.5. Karlovarský pohár, byl pokrácen z původních 6.kol na 5.kol, protože od 13hodiny dorazila helikoptéra a brala lidi na vyhlídkové lety…

Posledního závodu jsem se účastnil v Rothenburgu a člověk se jen diví, jak ten čas letí a zjišťuje, že už je to 3/4roku od posledního pylonového klání 🙂

Na letiště Hory jsem se vypravil správně natěšen a naladěn, ale to, co jsem tam za víkend prožil bylo jak ta nejčernější noční můra! To, že vládl fičák, který měl snad i v nárazech 20m/s a létání v tomto nečase nebude žádná velká sranda mě došlo, už na cestě, když v pátek nechtěl „obytňák“ proti tomu fičáku jet!

Ale podmínky jsou pro všechny stejné, takže nebylo se čeho ani bát 🙂

V sobotu díky fičáku mě limitér vypínal v 9 1/2 kole a já se do cíle doslova plazil proti větru a tím pádem ztratil 8-10s z každého letu Vysněných 60s byly ta největší „utopie“!

V 5.soutěžním kole jsme se potkali s Jirkou Kleinem, který létal proti mně u 3.pylonu a já mu doslova roztrhal eroplán na hadry a on mě usekl 30cm křídla se kterým jsem horko těžko přistál. Ono, když vám zbyde délka křidélka 5cm, tak si dovedete živě představit jak se to krásně ovládá 🙂

Došlo tedy na záložní eroplán který jsem záletával přímo v závodě (trup z modelu no.3 a křídlo z no.4) takže takové dva v jednom a to byla další tragédie. Buď vás to za jedničkou pylonem vystřelovalo do mraků anebo sráželo k zemi. Limitér statečně začal vypínat již v 8 1/2 kole, protože když vám je nebe malé a honíte model po obloze je jasné, že vám nezbude šťáva do cíle. Jinak došlo i k situaci, když jsem mezi 1.a 2.pylonem udělal loping v závodě!!!!

Nakonec obsadil 2x 5.místa což nevypadá tak hrozně, ale věřte, že hrozné to bylo a já doufám, že svůj pohár hořkosti mám již letos za sebou.

Jinak došlo ještě k jedné havárii Honzy Petra, který též v závodě zalítával F3D! Sice to byl už téměř historik z roku 2005 a pylonáři mu přezdívali Velbloud. Vypadalo to, že se mu za „dvojkou“ pylonem utrhly proudnice a zahučel po křídle do hlubin, Vybrali jsme si kategorii kde je vysoká úmrtnost eroplánů, protože se pohybují na kritické mezi ale fyzika nás vždy dohoní 🙂

Kamil

Ještě výsledky

Výdle ke stažení zde:

Odkaz na galerie s fotkami

Sobota

https://photos.app.goo.gl/WJuv3wBEB2W8gs8h6

Neděle:

https://photos.app.goo.gl/RjUxJkmdd4cxG2aaA

Už 9-11.června proběhne 45.GrandPrix kterou pořádá Jirka Klein v Olomouci, takže mám cca týden to vše vyladit!

Kdyby někdo (jako já – poznámka JH) nevěděl co je limitér a k čemu slouží, tak tady je vysvětlení od Kamila:

Limiter F5D je zaveden již od roku 2011 (tuším) a slouží k omezení motorovému času! Prostě on vypne, jakmile proteče do motoru 1000mAh!

Já to mám spočítané na 58s motorového času! Jinak je to alchymie to správně trefit, ale je to vlastně jednoduché, co se principu týče.

Kamil