Pylonářská soutěž na Mělníku aneb o nabyté zkušenosti

Štěstí v závodě je jako na houpačce. V Rothenburgu se Kamilovi dařilo ale na Mělníku tento víkend již to tak slavné nebylo. Ale když experimentujete, nebo zkoušíte nové komponenty, nemusí to být to pravé ořechové hned od začátku. Těch proměnných je mnoho.

Kamil sám píše:

O víkendu jsem díru do světa neudělal i když namlsán Olomoucí a Rotenburgem jsem mířil mnohem výš.

V pátek jsem totiž od Jirky Kleina dostal jednolistovku vrtuli a když jsem jí proletěl tak jsem rozhodl, že to zkusím a nasadím do závodu! Požádal jsem tedy i zároveň Jirku Kleina aby se zhostil role mechanika a musel jsem slíbit, že budu poslouchat na slovo a  „jedničku“ budu točit až na jeho pokyn 🙂

Jenže z dat jen z jednoho startu, z toho se vycházet nedá (dnes, už to vím), takže na poslední chvíli jsem se snažil naladit můj nový pohon, který mi dorazil ve středu. Ten jsem večer zalepil do trupu a odjížděl na noc do Mělníka. Jenže lepidlo schlo až do pátku, došlo na zkracování hřídele přímo na letišti. Provedl jsem změny v časování a rozběhu motoru a vůbec experimentoval na kolik vůbec nabíjet ! Pozitivní je to, že jednolist vydržel všechny starty bez újmu na kráse a zaleťěl jsem s ním svůj osobní rekord v čase 59.23s. a to hned v prvním startu mezi pylony!

Ale pak nastal sešup, protože limitér začal vesele vypínat u jedničky pylonu a já se snažil to pokrátit všude kde to šlo a dotáhl to na 4x posekaný pylon ze 6.startů ! Takže je jasné když zůstaneš čistý jen ve dvou startech, jakou díru do světa uděláš!

Na druhou stranu to byla skvělá zkušenost, jak se to dělat přesně nemá a to jsem si myslel, že už se mi tohle nemůže v životě stát 🙂

Za 14-dní máme poslední „neoficiální“ klání na Mělníku tak to celé budu ladit s Jirkou Kleinem.

Po-pravdě a hned po-prvním letu jsem si myslel, že přes 60s. se už nikdy nedostanu, ale jak říkám zkušenost k nezaplacení. Hlavně na to musím rychle zapomenout na to, že si přes zimu budu sedět na barevné duze a pískat 🙂

Budu mít 3/4roku to dovést k dokonalosti a vyvarovat se zbytečných chyb !

Jinak v Kategorii F3E do superfinále šel Tomáš Ciniburk, Jirka Klein a P. Doddema který nakonec vyhrál v čase 57.21 před Tomášem 57.56 a Jirkou 57.60. Já se umístil na 7.místě z 10.ti pylonářů.

Posílám pár foto.

Kamil Vydra