Víkendové Spring KŽ Pylons

A máme to za sebou. Spring KŽ Pylons jsou minulostí. Když se otočím zpět vidím, kolik práce se odvedlo na přípravě. Celé to začalo již loni, když Kamil přišel s nápadem, uspořádat KŽ soutěž v pylonech. Chtěl doplnit počet soutěží, které se již v loni „smrskly“ na velmi malý počet. Dobrá myšlenka, ale těžká cesta. Kamil přišel s nápadem, uspořádat soutěž na Panenském Týnci. Museli jsme sehnat kontakt na pronajímatele letiště, ale díky Pepovi Kubešovi jsme jej získali. Pak přišlo na řadu s předstihem domluvit správný termín, vložit do kalendáře a domluvit finance, startovací zařízení, občerstvení, jednu TOIku (byla žlutá), všechno Kamilovo příbuzenstvo, protože je potřeba mnoho bafuňářů atd.. Mimochodem, já mám zase na svědomí ty bláznivé plakáty a diplomy.

Propagovali jsme soutěž v časopise, na našem webu, na webu pylonářů, Kamil objel kde jakou ves. Diváci jsou důležití. Nakonec jich bylo za víkend asi padesát.

Vše klaplo a tak 6.5. ráno Kamil mohl soutěž slavnostně zahájit. Věřte celé to vrcholilo právě v sobotu a v neděli. A vyvrcholilo, přesně tak jak mělo. Pylonáři přijeli, a líbilo se jim tam. Tomáš Ciniburk, ano ten, Mistr světa a šéf Klubu leteckých modelářů byl spokojen. A nejen pro to, že vyhrál kategorii F3E, ale protože organizace šlapala i když na začátku se ta Kamilova poskládaná mašina pomalu rozjížděla.

Sobotní lety byly zahájeny se zpožděním. Přesto ale po rozjezdu se odlétalo všech 8 naplánovaných kol. V neděli, kdy byla již pořádná zima, se dolétala ještě 4 kola ve velké pohodě. 12 kol za závod se jen tak nepovede a tak jsme rádi, že se to na KŽ soutěži povedlo.

 A nyní se vrátím ke Kamilovi. V sobotu přišla krize, protože při přistání urazil dvě jednolistové vrtule. Tyto jsou dělané na zakázku a moc se jich během roku nevyrobí. Ruční zakázková výroba. Kamil tedy nasadil dvoulisté vrtule, jenže ty nemají ten správný výkon. Takže nakonec z toho bylo 5. místo v celkovém pořadí. Přesto Kamil zářil. Protože samotná soutěž se povedla. Adrenalin byl přítomen, rychlost byla obecná vlastnost všech letů. Krom toho, nebyl sám, kdo takto vrtule poničil.

Když už jsme u těch karambolů. V rámci soutěže jich bylo několik, bylo zde jeden zázračný start, kdy Honza Petr utrhl doslova z betonu dráhy své F3Déčko a to v malé rychlosti nemělo stabilitu a otočilo se téměř na záda. Pilot pohotově zareagoval a střelhbitě potlačil, čímž zabránil rozbití letadla o plochu. Bylo to velmi rychlé. Dokonce jsme to natočil, ale vzhledem k velké vzdálenosti se to nedalo prezentovat. Byl to let o záchranu. Někteří takové štěstí neměli a tak se objevily i trosky. Ale to je život. K výčtu ztrát ještě musíme připočíst dva stany, které silný vítr doslova sešrotoval.

Vyzdvihnu občerstvení, které fungovalo skvěle. Takže máme kladné body i u diváků, kteří nehladověli při sledování soubojů kolem pylonů.

Pojďme se podívat na vítěze.

Ještě fotografie ze stupňů vítězů. Jirka Mazaný nechal vyřezat velká čísla a tak o vítězích nebylo pochyb. Nejprve královská disciplína F3D:

A vítězové kategorie F3E:

Závěrem ještě video, to abyste viděli, jak to celé probíhalo.

Poděkování patří Kamilovi Vydrovi s Míšou Žákovou, jakožto ředitelkou závodu, Vladěnce Bláhové a siru Petmannovi za časomíru, jeho ženě Zdeně za obsluhu tabule, Tomáši Adámkovi a Milanu Maškovi za startování, celému příbuzenstvu Kamila a dalším, kteří se na běhu závodu podíleli.

Jirka Hloušek a Kamil Vydra

Foto: Jirka Hloušek